August 11, 2010

Kenapa Wanita suka menangis...

Salam dah salam sejahtera...
Terdetik rasa nak update blog..:)Today is the first day fasting. Tapi penuh bertenaga lagi ni..hehe..Makan banyak kot pagi xdi..Hari ni just nak kongsi artikel yang member aku email kan..khas untuk kaum wanita..tp untuk lelaki pun boleh jgk..


Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis?"

"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti", kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa ibu suka
menangis tanpa alasan?"


"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan
oleh ayahnya.


Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki
dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.


Akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa wanita
begitu mudah menangis?"


Allah berfirman:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak
dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya
dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.

Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."



"Kau tahu:


Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,
susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah
pintu hatinya


" tempat dimana cinta itu ada."



p/s: thank Yahya hntr email..ada jgk benda yang boleh letak kat sini...:)

20 comments:

SYAZA said...

mata pintu hati wanittaaa..
ahhhh....(terharuu bace post ni..hihik)

Gen Fujita said...

Sebenarnya, mata juga pintu hati setiap manusia. Sebab tu kalau orang tu menipu, dia susah buat eye contact, sebab orang boleh agak dia menipu. :)

Fyzal said...

memang sesuatu yang difikirkan. terima kaseh kerana berkongsi :)

fatinamaLinasHukri said...

saya suka ini :)

cikmay said...

suka entry ni...patutla sy ni kuat sgt nanges.ecececeh..huhu.....;p

suzzsuzie said...

something good to share especially to men out there......

Pinky Pixie said...

thanx 4 sharing. wanita itu tinggi martabatnya. =)

Chaon Cornerz said...

untuk wanita je ke..? alamak.. terbace plak.. hahha..

yanmie said...

Salam, thanks nice entry :P

manggosteen said...

teringat ibu kat rumah..

Elvindinata said...

wanita memang lebih cepat menangis,,kali yah ^^

mis dulces said...

terharunye...harap2 laki akan lebih mengerti wanita....

mis dulces said...

terharunye...harap2 laki akan lebih mengerti wanita....

Khairunnisa' said...

*thumbs up*

pemanas cerita said...

masalahnye ramai pompuan salahgunakan kuasa menangis ni

amira zakiah said...

sensitif...!

Ummiega said...

Ingin saya menangis, tetapi rasanya air mata ini tak ingin tumpah.

Idalara said...

sebab diriku adalah wanita.

MYVI said...

wanita = indahnya ciptaan Allah

Derus said...

sbb tu harus hargai wanita..kuasa wanita terlalu kuat dah telah terbukti...:)

Post a Comment