September 9, 2011

Manggis dan Rambutan

 (bunga dan buah manggis)

 (bunga rambutan)



Salam semua. Alhamdullilah, rezeki baik tahun ni..Buah manggis dan rambutan dah berbunga semula..padahal baru je bulan 5 habis musim yang sebelum ni..Dijangkakan dalam bulan disember atau januari buah ini akan mendatangkan hasil..So, post kali ini aku nak tunjukkan gambar-gambar bunga manggis dan rambutan..mana tau ada orang yang tak tau..sebab post sebelum ni berkenaan musim buah dah nak bermula, aku post kan bunga durian..ada sorang kawan aku tu tak tau pasal bunga durian..:)So, boleh kongsi-kongsi ilmu buah-buahan..:)

6 comments:

ishiko said...

manggis ^^

manggosteen said...

mangges mai dah ni..ahhaha

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam derus..terima kasih singgha di blog saya.bestnya dpt mkn buah manggis nanti.Kat kg pokok manggis dah kena tebang...pokok rambutan & durian masih ada lg.

Derus said...

ish..ye ke..rasa mcm rugi plak tebang pokok buah-buahan ni..kena tanam dkt 10 thn ke atas baru blh makan hasil..hehe..:)

~~zAnAfAhMi~~ said...

akak suka manggis tp masa balik kampong hari raya baru ni, manggis baru berputik...adeh..tak dpt la merasa...

Derus said...

tu lah..sama lah..masih berputik..tapi mcm sekejap je..buah baru habis bulan 6 hari tu...

Post a Comment