September 11, 2011

Tinggalkan Link Blog di 'Google Join Site'

Salam, rasanya dah ada yang bagi tutorial macam mana untuk tinggalkan link blog di google join this site. Sebenarnya masih ramai yang tidak tinggalkan link dan susah owner blog untuk kesan balik blog anda. Mungkin owner blog tak dapat nak trace blk pengikut kerana link anda di shout box telah ramai dilawati pengunjung. Aku pernah mengalami perkara ini dan harap boleh kongsi benda ni..:)

1. Perkara pertama, bila anda klik join this site, satu paparan akan muncul dan anda harus klik pada add link. Seperti gambar dibawah.


2. Masukkan link blog anda dan klik ok. Bagi mengikuti perkembangan blog yang anda ikut, tick pada "Publish my activities to site I've joined and connected networks". Dan klik follow. Done.

3. So, bila owner atau sesiapa yang melawati blog dan mereka berminat untuk join anda, bila tekan je gambar akan keluar paparan seperti berikut.


Jadi, sesiapa pun boleh follow anda kerana link ada terpampar disitu. Jika anda tidak ingin atau hanya ingin blogger tertentu sahaja untuk follow anda, so cara ini tidak perlu...:)

Snapshot ni aku ambil bila follow blog walautakcantiktapimanis.

p/s:harap kengkawan faham ek..ringkas je ni...:)

4 comments:

- zuriey - said...

thanks sharing the info

Amoychanteks said...

nice sharing :D

Derus said...

sesama..:)

ctk said...

link itu penting...senang blOgger laen nk tengOk...thank 4 sharing yap :)

Post a Comment