July 10, 2009

8 , 9 & 10 July 2009

8 Julai sepatutnya aku ada interview dengan IPSH Sdn Bhd. Company tu kat Damansara Technology Park, Selangor. Tapi aku postponed sebab ingat kena pegi BTN. Boleh duit RM500 lepas habis kursus tue. Tapi last2 cancel sebab nama xde dalam list. So, sempat jgk lah study dalam 2 3 hari. 8 Julai aku sampai Shah Alam. Study skit lagi wat sedak skit. Sambil2 tu tgk google maps kat mana location company yang aku nak pegi interview tu.
Hari yang ditunggu tiba jugak. 9 Julai pukul 3.00 petang interview aku. Dekat kul 2.00 petang aku bertolak dari shah alam. Aku lalu lebuhraya kelang baru, NKVE. Lepas je tol kelang tiba2 moto aku ' mampus '. Start byk kali tak hidup2 jugak. Last2 call member aku datang ambik. Dan sekali lagi aku call company IPSH tu mintak postponed interview dan orang yang incharge tu cakap ok. So, interview aku postponed ke 10 Julai kul 10.00 pagi. Motor tak boleh start jugak, jadi kena tunda bawak balik. Letih maa...
Hari ni 10 Julai, kul 8 lebih aku dah bertolak. Awal gila, interview kul 10 pg. Takut tak jumpa cari tempat tu je. Aku lalu NKVE jugak, pas tu masuk kat Mutiara Damansara. Pusing punya pusing tak jumpa lagi tempat tu. Tak jumpa langsung jalan2 lain or sign kat mana tempat interview aku tue. Tengok jam dah kul 9.45 pagi. Tak putus asa lagi. Aku cari lagi dan akhirnya dah kul 10.00 pagi. Terlepas dah interview aku. Kecewa tak yah cakap lah. Sedih pun ada. Malas aku nak call company tu lagi. Biar je lah.
Memang malang betul nasib. Dah memang bukan rezeki aku kot. Mungkin lepas ni ada peluang lain untuk aku.

p/s : black list lah nama tak pegi interview.




2 comments:

brat2104 said...

jangan putus asa ye? ganbatte!!! =)

Derus said...

tu lah..rezeki kat tmpt lain rupanya..heheh

Post a Comment